بالاتر از تاریکی

طرز تهیه خورش مرغ

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۰۳ ب.ظ

طرز تهیه خورش مرغ

طرز تهیه خورش مرغ , طرز تهیه خورش مرغ ترش , طرز تهیه خورش مرغ و آلو , طرز تهیه خورش مرغ و بادمجان 

طرز تهیه خورش مرغ که یکی از معروف ترین غذاهای ایرانیان است . در اکثر مجالس معمولا سرو می شود.این خورشت یکی از غذاهای سنتی استان آذربایجان شرقی یا همان تبریز است.این غذا به مدل های مختلف تهیه می شود در برخی از نقاط ایران فقط مرغ را طعم دار کرده و اجازه می دهند سرخ شود و سپس با ریختن آب و رب آن را مغز پخت می کنند و روی برنج را با زرشک تزیین می کنند که این هم نوعی خورش مرغ است . یکی از خورش های خوشمزه و عالی که اغلب ما بارها آن را تجربه نموده ایم خورش مرغ است که به راحتی و خیلی سریع آماده می شود و اغلب برای مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه خورش مرغ ترش و آلو و بادمجان مجلسی خوشمزه و ساده با رب انار و قارچ در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه خورش مرغ

مرغ تکه شده : یک عدد

پیاز : یک عدد بزرگ

روغن : به مقدار کافی برای سرخ کردن

نمک و فلفل : به اندازه لازم

دارچین : یک قاشق چای خوری

سس یا رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری

آبیمو : دو قاشق غذاخوری

سیب زمینی برای تزیین به مقدار دلخواه

هویج : یک عدد

فلفل دلمه ای : در صورت دلخواه یک عدد

طرز تهیه خورش مرغ خوشمزه

برای شروع پخت خورش مرغ ابتدا مرغ را با دو لیوان آب داخل قابلمه روی حرارت بگذارید و بعد از اینکه چند جوش زد و سطح آی را کف تیره گرفت. کف را برداشته و آب را خالی نمایید و در قابلمه ایی دیگر، پیاز را خرد نموده و با کمی روغن تفت دهید سپس مرغ ها را اضافه نمایید بعد از کمی تفت دادن فلفل دلمه ایی ها را حلقه حلقه نموده و هویج ها را نیز خرد کنید و روی مرغ قرار دهید. در این مرحله ادویه و رب را اضافه نمایید و مقدار کافی آب جوشیده روی مرغ ها بریزید و درب قابلمه را گذاشته تا خورش خوب جابیفتد و مرغ ها بپزند. در مراحل آخر می توانید دو قاشق آبلیمو نیز به خورش اضافه نمایید تا طعمی بهتری داشته باشد. بعد از اطمینان از پخت خورش که حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد، در ظرفی جداگانه سیب زمینی های خلال شده را سرخ نمایید و برای تزیین خورش از آن استفاده نمایید.

  • علی حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی